Hoe wijzig ik een IBAN-nummer?

Laatst bijgewerkt do, 6 jun. 2019 10:36

Het IBAN-nummer van een lid kan op 2 manieren gewijzigd worden:

Via het 'Ledendossier'

Ga naar Ledenadministratie > Leden en dubbelklik op het juiste lid.

Het ledendossier van het lid opent nu.

Ga naar het tabblad Financieel en druk op het plusje voor Bankrekeningen. Selecteer het oude IBAN-nummer en klik op de knop Verwijder.

Wanneer er toezeggingen zijn verwerkt op dit IBAN-nummer kan deze niet verwijderd worden. Klik vervolgens op de knop Nieuw en vul het juiste IBAN-nummer en tenaamstelling in, de BIC code wordt automatisch toegevoegd.

Klik vervolgens op de knop Opslaan.

Wanneer er nu 2 IBAN-nummers in staan omdat op de oude toezeggingen zijn verwerkt, selecteer dan het nieuwe IBAN-nummer en klik op de knop Maak IBAN standaard.

LET OP!

Wanneer een lid is toegevoegd aan een fonds/abonnement heeft dit lid een Machtigings-ID.

Deze hangt samen met het IBAN-nummer.

Wanneer het IBAN-nummer gewijzigd is, dient het machtigings-ID ook aangepast te worden. (Dit geldt alleen voor leden met een automatische incasso)

Dit gaat als volgt:

Ga naar Contributie, bijdragen en abonnementen > Abonnementen en open het abonnement waar het lid ingeschreven staat.

Dubbelklik vervolgens op het lid en klik op het plusje voor Bankrekening gegevens. Zorg er nu voor dat het Machtigings-ID wordt aangepast door er bijvoorbeeld '12' achter te typen.

Als het nummer maar afwijkt van de oude en niet al in gebruik is.

Klik vervolgens op Opslaan

Via het abonnement

Ga naar Contributie, bijdragen en abonnementen > Abonnementen en open het abonnement waar het lid ingeschreven staat.

Dubbelklik vervolgens op het lid en klik op het plusje voor Bankrekening gegevens. Klik hier op de knop Nieuw en vul het nieuwe IBAN-nummer in.

Klik vervolgens op Opslaan, het machtigings-ID wordt nu automatisch aangepast.